dinsdag 11 november 2008

Maakbare samenleving

In de trein kwam een frisse, jonge jongen naast me zitten. Hij haalde een laptop tevoorschijn, klapte die open en opende Word. Op een leeg scherm begon hij aan een tekst. Hij schreef: De maakbaarheid van de sekseneutrale samenleving.
Hij dacht even na en typte eronder: definitie en begripsbepaling.
Hij was nog erg jong. Zijn vingers bleven boven het toetsenbord zweven en hij dacht na. Toen surfte hij naar een voetbalsite, bekeek die even en ging weer terug naar de tekst.
Ik bewonderde zijn doorzettingsvermogen en wilde hem helpen. Maar eerlijk gezegd, ik wist niet hoe. Toen hij uitstapte heb ik hem nog wel succes gewenst.
(Om een illustratie te vinden, heb ik op 'sekseneutrale samenleving' gegoogled, omdat ik ook al niks kon bedenken. Ik kreeg onder andere dit plaatje: een pinquin met een rood hoedje op. Tuurlijk. Waarom niet?)

Geen opmerkingen: