zaterdag 29 november 2008

Verwennen / genieten

'Zo wordt verwennen weer genieten', las ik op de cover van een damesblad. Ik was wel benieuwd hoe dat moet, maar kon het tijdschrift niet openslaan, want ik zag de cover in een advertentie in de krant. Daarom moest ik zelf even nadenken.
Natuurlijk kan het: verwennen zonder te genieten. Vooral als je een ander verwent. Als je eenmaal goed je best doet, kan dat hard werken zijn. En dan komt er een moment dat je zo druk bezig bent, dat uiteindelijk jullie beiden hopen dat dit snel voorbij mag zijn en je weer iets voor jezelf kunt gaan doen.
Je kunt dit trouwens ook helemaal alleen. Neem een goed heet bad (anders word je nooit schoon), gebruik onwelriekende badolie die zo goed is voor je huid en probeer er zo lang mogelijk in te blijven.
Nou goed, het verzinnen van de juiste verwennerijen vind ik nog een kunst, maar ik stel me dan ook onvoldoende bloot aan verwentips in de damesbladen.
(Voor wie die wel leest, is het handig dat er ook artikelen in staan om jezelf weer terug te coachen naar een meer ontspannen bestaan.)
Dit allemaal in het kader van: hoe kunnen we het leven net even iets ingewikkelder maken?
En daar ga ik dan weer eens over nadenken.

Geen opmerkingen: