donderdag 19 november 2009

Een afspraakje


Gister werd ik gebeld door een beveiliger die iemand wilde sturen om na te gaan of mijn huis goed beveiligd is. De sloten van ramen en deuren moesten worden nagelopen. Ik liet hem uitpraten, want ik wist even niet wat ik moest zeggen. Nadat hij was uitgesproken, wist ik het nog niet en dus zei ik: bel Pietervrouw maar, die beveiligt mijn pand.
Hij belde en ze nam op.
En toen maakte ze een afspraak met hem. In een restaurant.
'Flopke,' riep ze, 'het moest er een keer van komen.'
Nu gaan wij eten met een telemarketeer.
Ik vraag me alleen af: is dat slim? Straks kan de telemarketeer er helemaal niet om lachen als hij ons ontmoet in het restaurant.
Maar kun je afspraken afzeggen?
Eerst maar eens turbovergaderen.
En zal ik jullie dan een oog laten zien?



2 opmerkingen:

De Quall (De Kwall) zei

Wat let u?

Flopke zei

Mij let: schroom, de macht der gewoonte, verlegenheid, mijn handen, ongemak, pesterigheid, overtuiging (dat het zo beter is), zucht naar veiligheid, volgzaamheid (aan bepaalde adviseurs), uitstelgedrag, speelsheid en wellicht een zekere mate van achteloosheid.