woensdag 25 november 2009

mijn mail


En zo schreef ik terug:

Beste meneer Van der Klooster,

Tot mijn verbazing vond ik een bevestiging van een afspraak in de bus waar ik niet om gevraagd had. Ik heb naar aanleiding van het telefonische contact met u, mijn zaakwaarnemer mevrouw Pietervrouw meegedeeld dat ik eventueel open sta voor een oriënterend gesprek. Dat gesprek zou vooralsnog alleen moeten gaan over de beginselen van het beveiligingswezen, aangezien ik nog niet toe ben aan concrete adviezen over het beveiligen van mijn huis. Die afspraak wilde ik daarom doen plaatsvinden in een openbare gelegenheid.

Hiervan vond ik niets terug in uw brief.

Ik weet natuurlijk niet of dat aan haar ligt, of dat u haar niet goed hebt begrepen, maar mij is wel duidelijk geworden dat het op deze manier niet werkt. Bovendien wordt ook mijn eventuele partner in de zaak betrokken, terwijl ik mevrouw Pietervrouw daar in het geheel geen toestemming voor heb gegeven, aangezien mijn eventuele partner, zo ik die al heb, nog niet van de zaak op de hoogte is.

Mij is duidelijk geworden dat het op deze manier niet werkt. Ik heb mevrouw Pietervrouw van haar functie ontheven.

Bij dezen wil ik de afspraak dd 25 november annuleren.

Ik zal me zelfstandig oriënteren op het beveiligingswezen en neem contact met u op als mijn onderzoek daar aanleiding voor geeft.

Hopende op uw begrip,

Met vriendelijke groet,

Flopke


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Prima brief. Zelfstandig oriënteren en contact opnemen als uw onderzoek daar aanleiding voor geeft, prima. U hoeft echter niet te 'hopen' op begrip. U heeft hier de leiding en mag daar eventueel wel op 'vertrouwen'.

Flopke zei

Anoniem, ik moest erg lachen om uw reactie, maar dat is onterecht. Ik dank u en verder stipt u een goed punt aan. Even steeg ik boven mezelf uit, maar op het laatst komt de oude Flopke om de hoek kijken. Het is trouwens jammer dat ik hiertoe alleen in staat ben in brieven die volstrekt niet van belang zijn.

Anoniem zei

Mooi te zien dat het u niet aan zelfinzicht ontbreekt. Maar zo onbelangrijk was deze brief nu ook weer niet. U hebt daarmee vermeden in een per definitie nadelige positie geplaatst te worden, daar u zonder veel kennis van zaken tegenover doorgewinterde verkopers zou komen te zitten. Uw angst was terecht. Ik was ooit zelf verkoper en weet, dat tot het laatst aan toe gekeken wordt naar een mogelijkheid een voetje tussen de deur te krijgen. En het gaat bij aanschaf van professionele beveiliging toch gauw over duizenden euri. Stel uzelf eerst maar eens de vraag, of u uberhaupt de moeite moet nemen om onderzoek te plegen.

Flopke zei

Anoniem, tussen ons gezegd en gezwegen: ik ga helemaal geen onderzoek doen. Er zijn andere zaken die mijn dringende aandacht nodig hebben. Bovendien zit het met mijn beveiliging wel goed, hoorde ik zojuist van Pietervrouw.