vrijdag 15 februari 2008

Rommel van je hoofd

Omdat ik in het verleden moet duiken (daar heb ik heel goede redenen voor), las ik gister een paar bladzijden in een oud dagboek. En daar kwam ik opmerkelijke observaties tegen. Zoals deze: in die tijd lag mijn kamer ook vol rommel. Daar mocht niemand iets van zeggen. Sterker, eigenlijk mocht men niet binnenkomen. Want, zo stelde ik, als je kamer rommelig is, kan een ander precies zien waar je mee bezig bent. Een ander kijkt als het ware in je hoofd. Niet zo vreemd dus, dat niet iedereen dat mag zien. Zeggen dat ik het moest opruimen, was al helemaal buiten de orde, dat zullen jullie begrijpen.

2 opmerkingen:

Karin zei

Oooooh Flop nou kan ik in je hoofd kijken. Er zit hand/nagelcreme in.

Flopke zei

Ha ha, inderdaad. En dat komt: het heeft mijn nagels vandaag weer zoveel goed gedaan!