donderdag 21 februari 2008

Zoen

Als je eenmaal aan het bloggen bent, ontstaan er vanzelf nieuwe problemen. Zoals deze: ik keek bij de concepten welke blogs ik aan het schrijven was en nog niet gepubliceerd had, omdat ik benieuwd was waar ik ooit aan begonnen was zonder het af te maken. En ik vond deze foto, met de titel: Zoen.
Nu zit ik daar mooi mee, want ik heb geen idee wat ik daar ooit over wilde zeggen. Ging het over het ongemak van zoenen? Dat je eigenlijk eerst moet afspreken hoeveel keer, omdat je anders lucht hapt of een ander lucht laat happen? Dat heeft iedereen zelf ook wel meegemaakt. Iedereen weet dat het vervelend is en meer weet ik daar ook niet over te zeggen. (Alleen misschien dit: als je er erg mee zit, neem je dan voor iemand zeven keer te zoenen. De ander stopt halverwege het proces, jij hapt lucht, maar dat was je vooraf van plan, dus dan is het veel minder erg.)
Of had ik net iemand gezoend en wilde ik daarover iets kwijt? Ik kan het me nauwelijks voorstellen, daar ben ik veel te terughoudend voor.
Of ging het over het feit dat je veel mensen in de ene situatie wel zoent en in de andere situatie niet? En dat je het soms niet weet?
Of over de lengte van de tijd dat je uit elkaar geweest moet zijn, om elkaar weer te mogen zoenen en dat dit per mens verschilt?
Ik weet het werkelijk niet meer. Je zou er onzeker van worden.

Geen opmerkingen: