donderdag 9 oktober 2008

Succes

De filelengte was vanochtend iets minder dan andere dagen: (van 250 nu 214 kilometer, las ik ergens). Hoe het vanavond verliep, weet ik niet, maar filevrij was het zeker niet. Dat moet een teleurstelling zijn voor alle automobilisten die nu dachten eens extra snel op hun bestemming te zijn.
De extra treinen die ter gelegeheid van de filevrijedag zijn ingesteld, reden trouwens door een wisselstoring met horten en stoten. Wel extra treinen tussen Utrecht en Schiphol, maar de reguliere treinen werden lange tijd omgeleid. Met de extra treinen tussen Utrecht en Ede-Wageningen ging het goed. (Jammer dat er bij Ede-Wageningen niet zoveel reizigers opstappen. De trein had beter even naar Arnhem kunnen doorrijden, waar het drukker is, maar ja, als je je op de treinenloop concentreert, is het lastig om daarbij met reizigers rekening te houden.) Vanochtend noemde de ANWB de filevrijedag een succes.
Hoe ze er vanavond tegenaan kijken, weet ik nog niet, maar ik begreep wel dat het uiteindelijk de bedoeling was dat er over mobiliteit werd nagedacht. En dat zal wel. En tja, dat je dat op de weg dan niet merkt... sommige mensen zijn zo zuigend negatief.

2 opmerkingen:

Karin zei

Die filerijders van donderdag waren de mensen die opstonden en dachten: ha, vandaag is het de filevrije dag! Ik kan dus gewoon op spitstijd vertrekken.

Anoniem zei

hahaha je bent zo lekker op dreef! Ga door, Flopke, ga door..