woensdag 22 augustus 2007

Ik heb een mening

Irma - zo kan ik haar zo noemen, want zo noemt ze zichzelf op haar blog - Irma dus, vroeg me een essaytje te schrijven voor haar blog. Over of alle meningen wel even interessant zijn. (Ik wist zelf niet eens dat ik zo'n mening had, maar op een dag schreef ik het stuk en toen ik het teruglas, kon ik het niet meer ontkennen.)
Irma heeft het op haar essay-blog geplaatst. Die blog schrijft ze niet zelf vol, ze nodigt vooral ook mensen uit om iets te schrijven of ze plaatst bijdragen die ze heeft ontvangen. Een tijdschriftje op internet dus. Omdat ze een beetje wil experimenteren, is ze een meningenverzamelplaats begonnen. Met bijvoorbeeld een essay-estafette. Het is de bedoeling dat mensen reageren op haar stelling of op het essay. Dat kan met een ander essay, maar ook met losse meningen of associaties. (Ik weet niet of ik het goed zeg, hier legt ze zelf uit wat de bedoeling is.) Dat vind ik nou nog eens een leuk idee, daar kan ik vrolijk van worden. (Zolang ik maar niet naar buiten kijk.) Verder is haar blog ook de moeite waard, jullie moeten maar eens kijken.
(Ach, als je goed om je heenkijkt en de goede boeken pakt, gebeuren er best leuke dingen.)

Geen opmerkingen: