zaterdag 18 augustus 2007

Ik snáp het niet

Weet jullie wat zo gek is? Ik ben nu ruim een maand aan het bloggen en krijg veel hartverwarmende reacties. Dat is leuker dan ik had gedacht. Maar ik krijg ook onaardige reacties. Mensen die me vertellen hoe burgerlijk ik ben, die zeggen dat ik zo'n saai leven heb.
Soms weet ik niet hoe ik reacties moet interpreteren. Als iemand lacht als een ander iets onaardigs heeft gezegd. Dan vraag ik me af: wat betekent het gelach? En als iemand schrijft: Gaap, gaap, dan is dat volgens mij geen compliment. Dat is onaardig bedoeld.
En dat snáp ik dus niet.
Natuurlijk vindt niet iedereen mij leuk. Dat is ook helemaal niet erg. Sterker: ik kan daar echt wel enig begrip voor opbrengen. Maar waarom wil je me dat zo graag laten weten? Waarom hang je op mijn blog rond? Vanwaar die behoefte om te kwetsen?
De onaardige reacties zijn altijd anoniem. (Nou ja, er staat wel een naam bij, maar dat zegt niets.)
Het is niet eng om te doen, op internet loop je zelf geen gevaar als je iemand beledigt. Dat snap ik nog wel. Maar waarom wíllen mensen het?
Doodzwijgen, luidt het advies. En dat is ongetwijfeld het verstandigste. Maar ja, dit is míjn blog. Ik verbaas me er hevig over. Waarom zou ik me mijn eigen mond moeten houden?

8 opmerkingen:

Simon zei

Floppie,

Je weet toch wel dat ik het ben?
En ik lachte niet om wat die vorige engerd zei. Ik lees die reacties van die andere mensen niet. Ik vind je gewoon stoer hoe je naar zo'n vergadering kijkt. :) Daar werd ik vrolijk van, en toen ontschoot me een lach. Veel misverstanden mogelijk op het internet, he...
^__^

Flopke zei

Oooooh, ben jij het! Gelukkig! Gezellig! Ik zat maar te denken: lacht hij nu om mijn stukje of om de reactie erboven? Want die was wel onaardig. Inderdaad zijn er veel misverstanden mogelijk. Daarom ga je ook zo nadenken: lees ik dit nu goed?

Anoniem zei

Kom op Flop:

"woar ge ok loept en wat ge ok bint
niemand di zet ow wat good is of slecht
niemand di wet wie verluust of wie wint
ge komt op 't end bij ow zelf terecht"

Flopke zei

Ha die Bertje. Ik houd mijn kop erop, maar blijf me afvragen waar die behoefte om onaardig te zijn vandaan komt. 'Wat is de attractie?'

Anoniem zei

Maar Flopke zo'n weblog is toch niet een vorm van 'Rouw siert Elektra'? Denk nog eens aan wat die hoofredacteur tegen je zei toen een bedrijf boos belde over een artikel dat je had geschreven. 'Klagen, zeuren, onaardigheden'? Prima. Dan ben je iemand en gaat je blog tenminste over iets wat de lezers raakt. Voor naar de mond gepraat gaan ze maar naar elders. Gewoon doorgaan!

Niki zei

Ach en als je je kop uitsteekt weten de zeikerds je ook te vinden. Nix van aantrekken Flop!

Anoniem zei

Ik vind het vaak erg grappig wat je schrijft en ook de foto's zijn leuk gemaakt. (Je haar zit goed ;)Gewoon lekker doorgaan, zo lang jij het zelf leuk vindt.

Flopke zei

Ik ga voorlopig door. En ik ben blij dat mijn haar goed zit. (Echt!)