dinsdag 4 september 2007

Heb jij niets te doen?

Hier zit ik op school. (Wat voor school, zeg ik niet in verband met de privacy van alle betrokkenen, en dat zijn er nogal wat. Bovendien is het beter om het niet te zeggen, want daar wordt deze tekst alleen maar universeler van.) Eigenlijk zit ik in het laatste jaar en moet ik nu zelfstandig gaan werken, maar ik wilde nog een vak volgen in een eerder jaar. Want dat vak had ik laten vallen en dat vond ik nog steeds zonde. Nou goed, we zaten in de klas en deden zo'n voorstelrondje. Ik legde uit wie ik was en wat ik er deed. (Ik zei niet dat ik Flopke was, ik moest natuurlijk om mijn privacy denken.) En toen heette de docent me welkom met de woorden: Heb jij niets te doen of zo? Ik weet het: er komt een moment dat ze me buiten trappen. Maar nu was ik weer mooi binnen.

8 opmerkingen:

Niki zei

Goed gedaan Flop! Gewoon zorgen dat je binnen bent en je dan niet meer buiten laten trappen. Keten je vast aan je bureau!

Anoniem zei

Buiten trappen? Wordt dat nog gedaan tegenwoordig? Ik heb alsmaar het idee dat ze heel blij zijn dat er af en toe toch nog eens mensen naar school gaan.

Anoniem zei

Niks te doen meester? Jawel hoor. Ik ga nu naar de platenzaak en koop het album 'Live in Dublin' van Bruce Springsteen with the Sessions Band. Thuis gekomen bekijk ik met het geluid wijd open op de bijbehorende dvd de song 'If i should fall behind'(een duet van Bruce met mijn zusje Patti Scialfa). En zie: Flopke is (on)gelukkiger dan ooit tevoren. Verdere cursus overbodig. Dag meester!

Anoniem zei

Kun je niet heel voorzichtig maar toch duidelijk enig inzicht in de aard van de les en de leraar verschaffen? Nou ja, de aard van de leraar... doe de naam maar. In rebusvorm ofzo.

Simon zei

Schoooooool :D

Flopke zei

Precies Niki, gewoon blijven zitten. Natuurlijk kunnen ze je ervan aftrappen. Terecht, want er komt altijd een moment dat het zielig en pathetisch wordt.
En goed, Ovi, dit is voorwaar geen makkelijke opgave. Laat ik het zo zeggen. (Waarom makkelijk als het moeilijk kan?) Ga naar de site van de betreffende school. Ga naar docenten. Het is de docent die helemaal rechts onderaan staat, in het geel, de eerste die je tegenkomt. (Geen camera's dus.)
En ik zit waar jij bent begonnen.

Pieter de Rijk zei

Ja, Flop, wie is die leraar? En heeft hij niets beters te doen?

Flopke zei

Ook jij kunt erachter komen wie de leraar is, DaPiet. Volg het uitgestippelde pad. (Goed, we doen wie er het eerste achter is. De tijd gaat nú in.)