dinsdag 18 september 2007

Hoe wéét ik dat?

Zoals het vreemd is dat je soms aan iemand kunt zien of je er een leuk gesprek mee kunt voeren, zo is het ook vreemd dat je weet dat je iets niet leuk vind om te doen, nog voor je het ooit gedaan hebt. Zo wist ik dat ik bowlen vervelend vind, nog voor ik ooit gebowld had.
Toch ga je het soms toch doen, omdat er een gezelschap is dat je meeneemt en dat beweert dat het heel gezellig is als je eenmaal bezig bent. En dan ga je mee, want je wilt niemand teleurstellen en inderdaad weet je niet of je het al dan niet leuk vindt, aangezien je het nooit eerder gedaan hebt. Je bowlt en je houdt jezelf voor dat het gezellig is. Na afloop word je opeens heel vrolijk en moet je constateren dat dit is omdat je blij bent dat het is afgelopen. Je praat nog wat na achter een bord slecht eten en een glas lauw bier of zure wijn. (Want in bowlinginstituten hebben ze geen verstand van eten en nog minder van drank, let maar eens op.)
Ik wil verder niet beweren dat bowlen vervelend ís. Er zijn mensen die bowlen leuk vinden en dat hindert niets. Ik wil ook niet zeggen dat bowlen zinloos is (wat het wel is, maar ik heb niets tegen zinloze bezigheden). Het enige dat ik kwijt moet is dat ik een bowlingbal lelijk vind en bowlingschoenen ook. En dat is dus een teken aan de wand.

4 opmerkingen:

Karin zei

Hoe het komt dat je zoiets weet, weet ik niet Flop, maar wat ik wel weet is dat je er meestal maar beter goed naar kunt luisteren. Ik had het met duiken... Toch gedaan, bijna verdronken.

Flopke zei

Ik duiken, jij bowlen? (Niet dat ik kan zwemmen of zo, maar het lijkt me wel gek.)

Karin zei

Ik werd panisch van het ademen door een mondstuk en het gewicht van flessen op mijn rug en lood om mijn middel. Maar als jij hierbij nog steeds geen afschrikwekkende beelden krijgt zou ik zeggen: deal. Hoewel ik bowlingschoenen ook lelijk vind.

Anoniem zei

Denk je nou echt dat die bowlingschoenen schoon worden van die spray die ze er in sprietzen? Oh gruwel...en het gooien met die zware rotballen is ook niks.