zaterdag 15 september 2007

Mijn hele leven

Schrijf je levensverhaal in minder dan een dag en gebruik hierbij zoveel mogelijk details. Dat was wat we laatst in de bibliotheek in Eindhoven hebben zitten doen. Ik vind dat een goede opdracht. Het is eigenlijk net zoiets als: drink zoveel mogelijk wijn zonder dronken te worden. Of: Flopke, ruim je kamer op, maar zorg dat je niet moe wordt.

Ik kan het niet allemaal uitleggen, want het is behoorlijk ingewikkeld. Kijk, dit deden we die dag, ik en een groepje van elf mensen die met schrijven bezig zijn. En dat allemaal in het kader van het project Learning To Love You More. Je levensverhaal schrijven in minder dan een dag was maar één van de opdrachten. Er staan veel meer opdrachten op de site, zoals: maak een papieren versie van je bed, schrijf een persbericht over een dagelijkse gebeurtenis of speel een ruzie na. Allemaal opdrachten om jezelf een beetje los te maken, om vrolijk van te worden.

En het is me gelukt hoor, kijk maar, op de foto sta ik mijn hele levensverhaal voor te lezen. Vijf minuten had ik ervoor nodig. Ik heb er ook een filmpje van, nou ja, van een stukje. Maar ik twijfel nog: zal ik het laten zien? Ik kan namelijk helemaal niet voorlezen.

Hé, ik kan een enquete maken. Kijk dan, rechts. Ik heb alvast gestemd, van mij hoeft het niet. Nu mogen jullie het zeggen.

5 opmerkingen:

Niki zei

Flop, denk maar zo: beter een goed verhaal slecht voorlezen dan een slecht verhaal goed voorlezen! En zo slecht ging het toch helemaal niet?

Anoniem zei

Vijf minuten voor een levensverhaal? Dat kan vlugger, en gaat als volgt; 'Eerst was ik er niet. Toen was ik er. En nu ben ik er nog.'

Eventueel aan te vullen met: 'Dank voor uw aandacht'.

Flopke zei

Ja, anoniem, en het kan nog een stuk korter. Je kunt het ook helemaal overslaan natuurlijk.
En Niki, de blog van vandaag was toch ook erg voor jou.

krekel zei

zie ook: www.flopke.nl

Flopke zei

Shiiiiit!